देशभक्ति पर संस्कृत निबंध

नमस्कार दोस्तों, इस पोस्ट में हमने देशभक्ति पर संस्कृत निबंध (Essay on Desh Bhakti in Sanskrit) लिखा है जो आपके बहुत ही काम का है। यह संस्कृत निबंध (Sanskrit Essay) बहुत सी कक्षाओं के लिए कामगार साबित होगा।

Essay on Desh Bhakti in Sanskrit

Read Also: महाकवि कालिदास पर संस्कृत में निबंध

देशभक्ति संस्कृत निबंध – Essay on Desh Bhakti in Sanskrit

Deshbhakti Sanskrit Essay – 1

“बाल्ये एव देशभक्तिविषये आसक्तिः भवेत्‌। वयं ‘मातृदेवो भव’ इति उपनिषद्वाक्यं स्मरन्तः मातरं प्रणमामः। तद्वत्‌ ‘भारतमाता’ अपि अस्माकं जननी अस्ति। अतः ‘भारतमातुः’ पूजा करणीया। अस्मासु देशभक्तिः सदा भवेत्‌। अस्माकं गृहस्य रक्षणं यथा प्रमुखं तथैव देशरक्षणम्‌ अपि अस्माकं महत्त्वभूतं कार्यम्‌। प्रथमं देशहितचिन्तनं, ततः स्वहितचिन्तनम्‌। एवम्‌ अस्माकं धारण भवेत्‌”

Patriotism Essay in Sanskrit – 2

यस्मिन् देशे वयं जन्मधारणं कुर्मः स हि अस्माकं देशः जन्मभूमिः वा भवति। जननी इव जन्मभूमिः पूज्या आदरणीया च भवति।
अस्याः यशः सर्वेषां देशवसिनां यशः भवति। अस्याः गौरवेण एव देशवसिनां गौरवम् भवति।
ये जनाः स्वाभ्युदयार्थ देशस्याहितं कुर्वन्ति ते अधमाः सन्ति। देशभक्तिः सर्वासु भक्तिषु श्रेष्ठा कथ्यते।
अनया एव देशस्य स्वतंत्रतायाः रक्षा भवति। अनया एव प्रेरिताः बहवः देशभक्ताः भगत सिंघः, चन्द्रशेखर आजाद प्रभृतयः आत्मोत्सर्गम् अकुर्वन्।
झाँसीश्वरी लक्ष्मीबाई, राणाप्रताप मेवाड़केसरि, शिववीरः च प्रमुखाः देशभक्ताः अस्माकं देश जाता। देशभक्तिः व्यक्ति-समाज -देशकल्याणार्थ परमम् औषधम् अस्ति।

हिंदी अर्थ

हमारी जन्मभूमि वही देश होता जहां पर हम जन्म लेते है और इस संसार को देखते है। माता और मातृभूमि दोनों ही पूजनीय और सम्मानीय है। इनके यश से ही सम्पूर्ण देशवासियों का यश होता है। इनका गौरव ही सभी देशवासियों का गौरव है। जो लोग अपने उदय के लिए देश का हित करते हैं, वो अधम है। सभी भक्तियों में देशभक्ति को सबसे श्रेष्ठ कहा गया है। इससे देश की स्वतंत्रता की रक्षा होती है। देशभक्ति के लिए कई महापुरुषों जैसे भगत सिंह और चंद्रशेखर आजाद ने अपने प्राण त्याग दिए है। हमारे देश में महाराणा प्रताप और झाँसी की रानी लक्ष्मीबाई जैसे देशभक्त हुए है। देशभक्ति एक व्यक्ति के लिए, समाज के लिए और देश के कल्याण के लिए एक दवा यानि औषध के समान है।

Read Also: कोरोना वायरस (कोविड-19) पर निबंध

हम उम्मीद करते हैं कि आपके लिए यह निबंध मददगार साबित होगा। यदि आपका कोई सवाल है तो हमें कमेंट बॉक्स में पूछ सकते हैं और इस निबंध को आगे शेयर जरूर करें। हमारे फेसबुक पेज को लाइक जरूर कर दें।

Read Also

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here